Rozumem

Podobně jako melodie a slova odlišují zpěv od hulákání, tak forma a obsah odlišuje grafický design od čmárání. Na zpracování – na formě – jsou pro nás nejdůležitější detaily, protože ty pomáhají budovat hodnotu značky. Na obsahu pak adekvátní koncept, protože od něj se odvíjí užitek značky. Hledáme spřízněné duše.

Pro radost duší pak vytváříme značky a jejich loga, protože to není to samé. Z malých značek děláme velké, těm velkým pomáháme vydržet co nejdéle. Vytváříme obaly a weby. Vytváříme také prodejní prezentace i jejich obsah. Fotíme, natáčíme video a děláme další související věci. Jsme v Kladně, což je z jednoho okraje Prahy blíž než na druhý okraj. Naše studio vzniklo v roce 2005. A v roce 2007 jsme pomohli založit Unii grafického designu. Přednášíme a publikujeme. Naši klienti působí po celé Evropě, v Rusku i v USA.

Značka a logo

Budování značky ale není jen vytvoření obrázku, kterému se říká logo. Značka je příslib vašim zákazníkům a jejich očekávání zároveň. Pomůžeme vám odhalit, co vše se za tím může skrývat. Logo nebo lépe firemní grafický styl k tomu samozřejmě patří. Vytváříme loga a značky zcela nové, anebo redesign a inovace původních. Pro mnohé značky jsme připravili i jejich názvy jako například Stablo, Care2grow, Zóna, Naven, Vewé a další. Pro praktické nasazení se bude hodit elektronický manuál, pomůže s vytvářením všech aplikací tištěných i elektronických.

Obaly

Obalový design má jen pár slov, aby toho řekl hodně.

Web a appky

Webový design se od dřívějšího „jak to vypadá“ hodně posunul k „jak to funguje“. Také jsme se posunuli. Web však stále vidíme v kontextu veškeré komunikace vaší firmy. Weby stavíme na vlastním redakčním systému Comet.

Prezentace

Prezentace jsou naše silná stránka, nebo spíš silný slajd. Pomůžeme vám s obsahem i strukturou prezentace a vytvoříme slajdy, které vás při prezentování podpoří. PowerPoint, PDF, Prezi anebo aplikace vytvořená na míru pro vás.

Servis

Vytvoříme od vizitek, přes inzeráty až po brožury a katalogy. Od cedulek přes design aut až po billboardy a výstavní stánky. K tomu jsou potřeba fotografie, ilustrace, 3D vizualizace nebo i video pro internet. Vytvoříme sami, někdy zajistíme u výtečných kolegů. Všechny věci dodáme vytištěné a vyrobené. Nebo jen data. Dodáme i reklamní předměty.

naše projekty
To co děláme

To co děláme

Koncepce práce, kdy bez obsahu nemůže být forma

prozkoumat

Web budete milovat, web budete spravovat

Comet je redakční systém

2017

Studio představilo nový web a s ním i nová témata. Budování značky, prodejní a jiné prezentace, inovovaný koncept OBSAH+FORMA.

Zdeněk je potřetí za sebou přizvaný do poroty soutěže Kalendář roku 2017. Zasedání poroty se koná na známé grafické škole v Hellichově ulici v Praze. Květnové vyhlášení pak proběhlo na půdě Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Zdeněk měl jako předseda poroty krátký projev.

Opakovaně jsme podpořili soutěž Marketér roku a Zdeněk byl předat také jednu z cen. Je to už tradice.

2016

Další Marketing Mix v Brně a v Praze. Letošním tématem je budování grafické značky pro budování značky jako takové. Přednáška je na videu.

Po úpravě stanov je Zdeněk zvolen do předsednictva Unie grafického designu.

Zdeněk odjíždí na expedici do Lotyšska natočit pro klienta, jak probíhá sběr a zpracování hub.

Již po druhé byl Zdeněk předsedou poroty soutěže Kalendář roku 2016. Jako předseda měl Zdeněk krátký proslov při slavnostním vyhlášení na půdě Poslenecké sněmovny Parlamentu.

Loňské přednášky na Marketing Mixu měly dvě nečekané reprízy v Ostravě a Hradci Králové na stejnojmenné akci.

Inovovali jsme proces směrem k intenzivnějšímu propojení obsahu a formy. Začali jsme vytvářet funkční prototypy webů s nástrojem UXpin.

Také letos jsme podpořili Marketéra roku jako loni a předloni a předpředloni.

2015

Zdeněk byl pozván, aby se stal členem poroty Kalendář roku 2015. Byl hned zvolen předsedou poroty. Zasedání se konalo v prostorách Národního technického muzea.

Na Marketing Mixu v Praze a v Brně Zdeněk vysvětluje posluchačům, jak poznat, že mají blbé logo. Přednáška je na videu.

2014

Na podzim se v Praze a v Brně konal první ročník Marketing Mixu, nástupce Světa reklamy. Zdeněk přednášel o tom, jak vytřískat maximum z grafického designéra. Přednáška je na videu.

Časopis České marketingové společnosti Marketing & Komunikace I/2014 a Typografia otiskují další Zdeňkovy odborné články. První se věnuje namingu a druhý porovnává weby a tiskoviny.

Zdeněk poprvé vystupuje v doprovodném programu největšího českého oborového veletrhu Reklama Polygraf. V programu ho ale hledejte pod jménem Sven Ekstrøm. Přednáška se totiž věnovala namingu – pojmenovávání.

Časopis Font hodnotí loga výrobců kuchyní. Naše logo ROTO je mezi nimi a vede si dobře.

Studio se přestěhovalo do nových prostor v centru Kladna.

2013

Časopis České marketingové společnosti Marketing & Komunikace I/2013 otiskuje další Zdeňkův odborný článek s názvem Zadání zakázky grafickému studiu.

Časopis Font ve svém 130. čísle otiskuje článek o našem redesignu loga POLDI. Po čase Zdeněk také opět odpovídá na několik otázek časopisu Typografie.

Zdeněk vystupuje s přednáškou o webech a tiskovinách v rámci doprovodného programu veletrhu Svět reklamy v Praze a v Brně.

Článek LOGO je obsahem čísla III/2013 časopisu České marketingové společnosti Marketing & Komunikace I/2013. Zdeněk se jako zástupce ČMS účastní panelové diskuse konference Dialog se zákazníkem, kterou ČMS spolupořádá.

2012

Časopis České marketingové společnosti Marketing & Komunikace I/2012 otiskuje další Zdeňkův odborný článek s názvem Jak vybrat grafického designéra/studio pro spolupráci. A v podzimním čísle téhož časopisu se objevuje další článek. Tentokrát na téma Jak hodnotit grafický design.

Několik prací našeho studia se objevuje v ročence Unie grafického designu.

Zdeněk poskytuje rozhovor Novinám pro polygrafický průmysl. Odpovídá také hned dvakrát na několik otázek časopisu Typografie. V čísle 6/2012 na téma propagace tiskáren, v čísle 12/2012 na téma typografie napříč médii.

Přednášku a 26. seminář Unie grafického designu na téma komunikace s klientem vede tentokrát Zdeněk.

Zdeněk se účastní konference o brandingu s Marty Neumeierem jako hlavním hostem.

Zdeněk je součástí focus-group projektu CENTRES, který se zabývá vzdělávání v kreativních oborech.

Poprvé jsme podpořili soutěž Marketér roku 2010. Jeden z výherců získal grafický tablet.

2011

Zdeněk se stal členem České marketingové společnosti.

Spolu se svým otcem Milanem poskytuje celostránkový rozhovor Mladé Frontě DNES.

Zdeňkova práce pro kladenskou bezpečnostní agenturu SBS Services se objevuje na stránkách časopisu Font.

Časopis České marketingové společnosti Marketing & Komunikace otiskuje první Zdeňkův článek s názvem Grafický design a grafický designér. Pro portál www.logobox.cz píše článek o dobrém logu.

V rámci doprovodného programu veletrhu Svět reklamy v Brně a později také v Praze Zdeněk přednáší o nejčastějších typografických chybách.

Zdeněk je členem poroty soutěže na nové destinační logo ČR, kterou vypsala agentura Czech Tourism.

Logo a vizuální styl etiket Sommer&vnuk z našeho studia je na shortlistu kreativní soutěže Zlatá pecka 2011.

Milan se jako předseda Unie grafického designu účastní rozhlasové debaty na radiu Leonardo

2010

Zdeněk zasedal jako člen komise pro výběr webdesignu Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze.

Zdeněk publikuje svůj článek v mapující publikaci SOUP na téma „Design, který má prodávat“.

2009

Zdeněk je členem výběrové komise pro výběr nové korporátní identity politické strany TOP09.

Tři Zdeňkovy práce jsou uvedeny v knižní publikaci LOGO 1989–2008, vydané studiem HRaNA.

Zdeňka citují Hospodářské noviny a server iPodnikatel.cz.

V našem studiu absolvoval čtyřtýdenní stáž vzácný host. Jiří Seger, čechoameričan, designér žijící v New Yorku, působící ve studiu Ideas on Purpose.

2008

Studio Dost dobrý design je přijato za člena AČRA. V asociaci vydrželo několik let.

Získali jsme ocenění Vítěz roku 2008 v kategorii Tisk soutěže AČRA Awards za kampaň DHL „úl“.

Naše studio začíná vydávat inzertní časopis Standard. Před propuknutím hospodářské krize stihlo vyjít několik vydání.

2007

Zdeněk a Milan spolu s dalšími 12 renomovanými studii spoluzakládají Unii grafického designu. Milan od té chvíle téměř deset let zastává funkci předsedy Unie. Posláním Unie je především osvěta a podpora trhu grafického designu.

Studio Dost dobrý design se transformuje na společnost s ručením omezeným. Dost dobrý design® je ochrannou známkou.

Zdeněk je členem poroty kreativní soutěže iReklama, kterou pořádá Unie vydavatelů, sekce vydavatelů internetových titulů.

Na půdě Rakouského kulturního fóra v Praze přednáší Zdeněk referát o zkušenostech s designem mezi malými a středními podniky na mezinárodním workshopu EWDS o podpoře designu.

2006

Po roce působení má studio 5 tváří. Věnuje se logům, tiskovinám a webům. V tomto roce se ale nic mimořádného nestalo.

2005

Zdeněk promuje na ČVUT v Praze, FSI, Ústav řízení a ekonomiky podniku. Absolvuje s vyznamenáním. Jeho diplomová práce se zabývá problematikou korporátního designu v prostředí menších a středních firem. Vedoucím diplomové práce je Doc. Ing. Václav Dolanský, překladatel marketingové „bible“ Marketing Management profesora Philipa Kotlera. Hned na to zakládá grafické studio Dost dobrý design.